close
تبلیغات در اینترنت
وهابیت

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 591
  • کل نظرات : 79
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 26
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 20
  • بازديد ديروز : 97
  • بازديد کننده امروز : 4
  • بازديد کننده ديروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 2,524
  • بازديد ماه : 3,687
  • بازديد سال : 26,930
  • بازديد کلي : 112,318
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 34.228.41.66
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

کدهای اختصاصی

    ساعت فلش مذهبی

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
     پخش زنده حرم

 

مقدمه :

در منابع شيعه صدور فرمان شهادت امام حسین علیه السلام توسط يزيد، امري قطعي است، اما اینکه در منابع اهل سنت هم به این موضوع پرداخته شده یا نه؟ سوالی است که به آن پاسخ خواهیم داد.

در ميان علماي اهل سنت افراد اندكي همچون عبدالمغيث حنبلي و ابن تيميه سعي نموده اند از يزيد جانبداري كنند و او را بي‌گناه جلوه دهند و يا حداقل او را شخصي نشان دهند كه توبه نموده اما عده ديگري ا ز علمای اهل سنت همانند شيعه معتقدند که فرمان قتل امام حسین علیه السلام توسط یزید بن معاویه صورت گرفته است. البته گزارش­هاي تاريخي اهل سنت در اين زمينه به چند دسته تقسيم مي­شود.

1ـ صدور فرمان شهادت قبل از حركت امام عليه السلام به مكه.

2ـ‌ صادر شدن دستور شهادت امام عليه السلام به والي كوفه.

3ـ بيان اصل فرمان به شهادت آن حضرت فارغ از زمان و مكان و اشخاص.

صدور فرمان قبل از حركت امام عليه السلام به مكه

از جمله منابعی که در اين زمينه سخن گفته است، کتاب الفتوح ابن عثم کوفی (متوفاي 314 هـ.ق) است وی نقل می­کند یزید طی نامه ای به والی مدینه دستور شهادت امام حسين عليه السلام را صادر كرد:

وليكن مع جوابك إليّ رأس الحسين بن عليّ، فإن فعلت ذلك فقد جعلت لك أعنّة الخيل، ولك عندي الجائزةّ والحظّ الأوفرّ والنعمة واحدة والسلام.

به همراه پاسخ این نامه سر حسین ]علیه السلام رامیخواهم اگر چنین کردی پاداش خوبی نزدما خواهی داشت.

الفتوح ،ج 3،جزء 5، ص 18


ادامه مطلب

امام ابو حنیفه، مفتی اعظم اهل سنت، همواره به زیارت امام صادق علیه السلام می‌رفته و همیشه از قبر آن حضرت طلب یاری می‌کرده است.

مفتی محمود،‌ فرزند مفتی عبد الغیور در کتاب «رد وهابی» مشهور به حجه الإسلام، صفحه شماره ۳۴ می‌نویسد:

و همچنین استاد المحدثین مایه افتخار سید المرسلین علیه الصلوه من رب العلمین عنی حضرت امام اعظم از قبر بعضی از ائمه هدی استعانت نموده اند . چنانچه حضرت مولوی علی محمد ختن و تلمیذ حضرت مولی یار محمد ملتانی محدث و مدرس لا ثانی در رساله خود می‌نویسد . در فتاوی عقائد المقتدی فی مسائل الهندی در فصل تعظیم علویه آورده:

روی عن محمد بن الحسن الشیبانی وعن أبی یوسف وعن وکیع رحمهم الله تعالی أن أبا حنیفه رضی الله تعالی عنه کان یزور أبدا قبر الإمام محمد الجعفر الصادق رضی الله عنه و یکنس علی بابه ویعطی للمجاورین فتوحا ویطلب الإستعانه منه فی الأمور.

از محمد بن حسن شیبانی و از ابو یوسف (دو شاگرد ابو حنیفه) و از وکیع نقل شده است که ابو حنیفه همیشه قبر  امام صادق را زیارت و دروازه حرم آن حضرت را جارو می‌کرد، به مجاورین آن حضرت هدیه می‌داد و از امام صادق علیه السلام در مشکلات خود کمک می‌گرفت.


ادامه مطلب

 بر اساس باور شیعی، اهل البیت علیهم السلام واسطه فیض بین خداوند و مخلوقات، هستند. از روز اول خلقت تا ابد، هر فیضی از جانب فیاض بی‌همتا و بی‌نهایت، به آفرینش می‌رسد، از طریق اهل البیت علیهم السلام بوده و خواهد بود.


شاید از دیدگاه برخی از مخالفان مکتب شیعی، این مسأله غلو و خرافه به نظر برسد و نتوانند این مطلب هضم کنند؛ اما جالب است بدانید که علما و بزرگان اهل سنت نیز گاهی بر این باور مهر تأیید زده‌اند که در برنامه راه وبیراه در مباحث وساطتت در فیض به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم.

شیخ احمد فاروقی سرهندی، یکی از بزرگان تاریخ اهل سنت که از او با عناوین قطب دوران، مجدد هزاره دوم !!! و … یاد کرده‌اند، در کتاب مکتوبات امام ربانی دقیقا همین باور شیعی را پذیرفته است.

این کتاب توسط عبد المجید مراد زهی خاشی، از اساتید مشهور دار العلوم زاهدان گردآوری شده است ! 
 
از آن جایی که اصل کتاب به زبان فارسی است، بدون هیچ توضیحی عین مطالب ایشان را تقدیم حق جویان و پیروان امیرمؤمنان علیه السلام می‌کنیم :


ادامه مطلب

مقدمه:

مساجد در اسلام از جايگاه والايي برخوردارند و رسول اکرم صلي الله عليه و آله نيز دستورات فراواني درباره مسجدها صادر کرده­اند که نشان دهنده‌ي احترام و اهميت فوق العاده‌ي اين مکان عبادي در نزد ايشان است. به عنوان نمونه آن حضرت مي­فرمايند:

اطفال و ديوانگان (که نظم و احترام مسجد را به هم مي­زنند) به مسجد راه ندهيد. در مسجد صدايتان را بلند نکنيد، خريد و فروش و جدال نکنيد و... .

ر ك: النوري الطبرسي، ميرزا حسين، مستدرک الوسائل، ج 3، ص 381، تحقيق : مؤسسة آل البيت عليهم السلام لإحياء التراث، 18 جلدي، چاپ اول، بيروت، مؤسسة آل البيت عليهم السلام لإحياء التراث، 1408 هـ، باب كراهة البيع والشراء في المسجد، وتمكين الصبيان والمجانين منه، وانفاذ الاحكام، وإقامة الحدود ورفع الصوت فيه ، واللغو والخوض في الباطل، ح3835 / 1 .

القزويني، أبو عبدالله محمد بن يزيد، سنن ابن ماجة، ج 1، ص 247، ح750، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، کتاب المساجد و الجماعة، بَاب ما يكْرَهُ في الْمَسَاجِدِ.

در اين ميان، مسجد نبوي نه تنها از تمامي مساجد بالاتر است؛ بلکه به عقيده‌ي مسلمانان مسجد پيامبر صلي الله عليه و آله بعد از مسجد الحرام از نظر شرافت در رتبه‌ي دوم قرار دارد و حتي بنا بر نظر بعضي، از مسجد الحرام نيز افضل است و مسجد الحرام در رتبه‌ي دوم قرار دارد؛ چنانچه جزيري شافعي در کتاب الفقه علي المذاهب الأربعة به اين مطلب اشاره مي کند.

ر ک: الجزيري، عبد الرحمن بن محمد عوض (المتوفى: 1360هـ)، الفقه على المذاهب الأربعة، ج 1، ص 264، دار الكتب العلمية، بيروت - لبنان، الطبعة الثانية، 1424 هـ - 2003 م. متن عبارت: المالكية قالوا: أفضل المساجد المسجد النبوي، ثم المسجد الحرام، ثم المسجد الأقصى وبعد ذلك المساجد كلها سواء. نعم الصلاة في المسجد القريب أفضل لحق الجوار.

از طرفي مشغول شدن به لهو و لعب، از صفاتي است که در قرآن و روايات اسلامي مورد انتقاد قرار گرفته است. تا جايي که خداوند متعال رويگرداني از کارهاي لغو را يکي از صفات مؤمنين شمرده است؛ چنان چه در قرآن کريم مي فرمايد:

وَالَّذينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ. سوره­ي مؤمنون، آيه­ي3

اين در حالي است که در برخي از كتابهاي شش گانه اهل سنت كه نزد آنان از اعتبار بسيار زيادي برخوردارند رواياتي را نقل مي كند که به يقين با شأن وجود مقدس رسول مهرباني سازگاري ندارد و موجب توهين به آن وجود پاك مي­شود. در ضمن رواياتي تصريح شده است که نعوذ بالله رسول خدا صلي الله عليه و آله به اتفاق همسرش در مجالس رقص و آواز حاضر مي شد.

بخاري و مسلم در صحيح خود چنين مي نويسند:

حدثني أبو الطَّاهِرِ أخبرنا بن وَهْبٍ أخبرني يونُسُ عن بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ بن الزُّبَيرِ قال قالت عَائِشَةُ والله لقد رأيت رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يقُومُ على بَابِ حُجْرَتِي وَالْحَبَشَةُ يلْعَبُونَ بِحِرَابِهِمْ في مَسْجِدِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يسْتُرُنِي بِرِدَائِهِ لِكَي أَنْظُرَ إلى لَعِبِهِمْ ثُمَّ يقُومُ من أَجْلِي حتى أَكُونَ أنا التي أَنْصَرِفُ فَاقْدِرُوا قَدْرَ الْجَارِيةِ الْحَدِيثَةِ السِّنِّ حَرِيصَةً على اللَّهْوِ .

عايشه مي­گويد: رسول خدا صلي الله عليه و آله را ديدم در حالي که درب اتاق من ايستاده بود و اهل حبشه در مسجد رسول خدا صلي الله عليه و آله با ابزار جنگي خود (دشنه) مي­رقصيدند، پيامبر صلي الله عليه و آله مرا با عبايش پوشاند تا رقص آنان را تماشا کنم و به خاطر من آن قدر ايستاد تا اينکه من بازگشتم (از تماشاي آنان سير شدم)، پس حال دخترکان کم سن و سالي را که به لهو و لعب اشتياق دارد، رعايت کنيد.

مسلم بن حجاج نيشابوري، صحيح مسلم، ج 2، ص 609، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، کتاب صلاة العيدين، بَاب الرُّخْصَةِ في اللَّعِبِ الذي لَا مَعْصِيةَ فيه في أَيامِ الْعِيدِ

محمد بن اسماعيل البخاري، صحيح البخاري، ج 1، ص 173، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا، کتاب الصلاة، ابواب المساجد، بَاب أَصْحَابِ الْحِرَابِ في الْمَسْجِدِ .

 


ادامه مطلب

 

الشيعة لم تقتل الحسين (ع) بل آل معاوية قتلوه

للشيعة صفات من ليس فيه هذه فليس بشيعة

قتل الشيعة‌ وهدم دورهم في الكوفة

قاتلوه معروفون وليسوا بينهم شيعة

قتلة الحسين (ع)  من شيعة آل أبي سفيان

غارتگران خيمه حسيني از دشمنان حضرت بودند

قتلة الحسين من أعدائه ومبغضيه

قاتلوه من الخوارخ والنواصب

كساني كه به امام حسين  (ع)  نامه نوشتند

قاتلين مباشر امام حسين  (ع)

فرماندهان لشگر عمر سعد از صحابه بودند

پاسخ جديد

پاسخ‌ درست به شبهه

1 -  تفاوت مفهوم شيعه در صدر اسلام با مفهوم آن در عصر حاضر

قتل امام حسين  (ع) به دستور مستقيم يزيد بوده

3 -  قتل امام حسين عليه السلام ، توسط شيعيان آل أبي سفيان

2 -  قتل امام حسين  (ع)  توسط نواصب و مبغضان حضرت علي  (ع)

4 -  حضور اصحاب رسول خدا (ص) در ميان قاتلين امام حسين  (ع)

اصحابي که در سپاه عمر بودند و در قتل سيد الشهداء شركت داشتند:

1 . كثير بن شهاب الحارثي

صحابي بودن او

2 . حجار بن أبجر العجلي

شركت او در كربلا و فرماندهي يك هزار نفر

3. عبد الله بن حصن الأزدي

صحابي بودن او

اهانت او به امام حسين عليه السلام در كربلا

4. عبدالرحمن بن أبي سبرة الجعفي

صحابي بودن او

فرماندهي قبيله اسد و مشاركت او در كشتن امام حسين عليه السلام

5. عزرة بن قيس الأحمسي

صحابي بودن او

نامه نوشتن او براي امام حسين عليه السلام

فرمانده سواره نظام

حمل سر شهدا به سمت ابن زياد

6 - عبـد الرحمن بن أَبْـزى

7 - عمرو بن حريث

از فرماندهان سپاه

8 - أسماء بن خارجة الفزاري

صحابي بودن او

مشاركت او در كشتن امام حسين

قلع و قمع شدن شيعه در کوفه  به دستور معاويه

اکثر کوفيان ، طرفداران خليفه دوم بودند :

 


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحيم

 

موضوع: تخريب قبور ائمه بقيع (عليهم السلام)

 

توجه: غالب آدرس منابع ذكر شده، از نرم افزار مكتبة أهل البيت (عليهم السلام)مي‌باشد.

 

قبل از آغاز سخن، هشتاد و هشتمين سال تخريب حرم مطهر ائمه بقيع (عليهم السلام) توسط وهابيت را به پيشگاه مقدس حضرت بقية الله الأعظم (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) و همه علاقمندان و شيفتگان أهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) تسليت مي‌گوييم و خدا را به آبروي ائمه مظلوم بقيع (عليهم السلام) سوگند مي‌دهيم هر چه سريع‌تر مقدمات تعجيل فرج حضرت ولي عصر (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) را فراهم كند كه با آمدن ايشان، بساط ظلم و ستم و كفر جهاني و نفاق در پوشش ايمان بر هم چيده شود و حكومت واحد جهاني و اسلامي مبتني بر قرآن و فرهنگ برخاسته از مباني فكري أهل بيت (عليهم السلام) تأسيس شود و آن روز است كه ما با سربلندي، به وابستگي‌مان به أهل بيت (عليهم السلام) و تعلق‌مان به ائمه (عليهم السلام) افتخار مي‌كنيم.

در جلسه گذشته، مطالبي را از بيانات مراجع عظام تقليد در رابطه با وهابيت عرض كرديم كه فرمودند:

وهابيت مولود كفر و يهود است و هدف تأسيس فرقه وهابيت، مبارزه با اسلام و قرآن و أهل بيت (عليهم السلام) است و چه بسا اينها روزي خانه خدا را همانند ابرهه نشان خواهند گرفت.

در تبيين سخنان مراجع عظام تقليد، ما خلاصه‌اي از عملكرد وهابيت را در مقايسه با دودمان بني أميه در برخورد با نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) و مخالفت با آن بزرگوار و مخالفت با ائمه (عليهم السلام)، أمير المؤمنين (عليه السلام)، حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) و امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) بيان كرديم و مقايسه‌اي كرديم عملكرد شوم شجره ملعونه قرآن، بني أميه را با عملكرد وهابيت و چند ورقي از كارنامه سياه وهابيت را براي شما عزيزان و بينندگان گرامي شبكه جهاني ولايت كه اينك در سراسر جهان از آمريكا، كانادا، اروپا و آسيا شاهد اين برنامه هستند، بيان كرديم. بعد از برنامه هم، دوستان از داخل و خارج، توسط تلفن و پيامك و ايميل، اظهار تشكر مي‌كردند و بعضي از عزيزان هم مي‌گفتند:

اي كاش اين بحث‌ها در ديگر دانشگاه‌هاي كشور هم اجرا و پياده شود و اين صدا و اين ندا از مركز علمي و از دانشكده و از دانشگاه برخيزد و عزيزان دانشجوي ما و اساتيد دانشگاه و ديگر افرادي كه در عرصه فرهنگي تلاش مي‌كنند، با مباني فكري و كارنامه سياه عملي وهابيت آشنا شوند.

من امشب عرائضم را در 2 بخش تقديم شما عزيزان مي‌كنم؛ بخش اول، دنباله بحث گذشته، نگاهي به كارنامه سياه وهابيت است و بخش دوم، عملكرد وهابيت در تخريب بقيع و أدله شيعه بر مشروعيت حرم‌سازي و بناي بر قبور ائمه طاهرين (عليهم السلام) و گنبد و بارگاه ساختن براي آنان از قرآن و سنت است.

 

 


ادامه مطلب

درباره ما

ظهور و مهدویت
خدايا اين دستهاي منه هموني که هميشه بطرفت درازه و اين هم سري که جلوي همه خم شده ولي افسوس از يکبار طاعتِ با صداقت براي اطاعت خدايا … اين منم … اشرف مخلوقاتت … جانشين تو بر روي زمين … هموني که وقتي منو آفريدي خودت رو احسن الخالقين ناميدي خدايا من دارم به خودم مي بازم خدايا دستم رو بگير دست کسي رو که اميدي به طاعت ناچيز و ريايي خودش نداره …

نظرسنجی

بهترین مطالب از نظر شما





نظر تون در مورد مطالب وبلاگ چیه